Vízivás éhgyomorra

A keleti orvostudomány alapja a megelőzés és a természetben rejlő ősi erő kiaknázása. A vízterápia a Japán orvostársadalom egyik elismert és megbecsült gyógyítási módszere.

Segítségével mindenféle mellékhatások nélkül is rendkívüli eredményeket lehet elérni, akár súlyos megbetegedések esetén is – persze ez függ a folyamat előrehaladottságától! Ez a Japánban és Ázsia több részén is nagy népszerűségnek örvendő gyógymód, az ottani lakosok körében egy bevett módszer. Lényege az éhgyomorra történő vízivás.

Mint mindennél, ebben az esetben is fontos a fokozatosság, és a tisztaság. Amennyiben a szervezetünk nincs hozzá szokva nagyobb vízmennyiséghez, akkor célszerű fokozatosan hozzászoktatnunk, kisebb adagokkal kezdve a kezelést. 4-5 pohár víz után érdemes szervezetünk sópótlásáról is gondoskodnunk. Ilyenkor egy kiskanál jó minőségű sót keverjünk el egy pohár vízben, és azt igyuk meg. A víz tisztítására több módszer található a neten (vízszűrők, forralás, mikróban történő tisztítás, 3%-os hidrogénperoxidos stb.), mindenki járjon el saját belátása szerint!

Az éhgyomri vízivás több variációjával találkoztam a neten, rá lehet keresni, én most itt, az általam végzett folyamatot írom le, ami mára már az életem része lett, hiszen így járok el nap, mint nap. 

  • este lefekvéskor viszek fel 1 literes kulacsba vizet (mi ballonban vesszük a PI-vizet), amiből reggel ébredés után azonnal megiszok 6-10 korty (1,5-2,5dl) vizet (attól függően, mennyi esik jól), és csak ez után kelek fel;
  • kb. 10 perc múlva újból megiszom 6-10 korty vizet – ha kevés esik jól, akkor kb. 10 perc múlva újra iszom 6-10 korty vizet;
  • 10 perc múlva – ha jól esne – iszok egy kapucsínót vagy gyenge hosszú kávét (kb. 2,5-3dl);
  • délelőtt folyamán többször iszok vizet (összesen kb. 2 liter);
  • 12 és 13 között eszek, mi előtt 15 perccel ismét iszok vizet – evés után közvetlen már nem – és a délután folyamán annyiszor iszok és annyi vizet, amennyi jól esik, ha éhes vagyok 2 óra elteltével eszek. Minden étkezés előtt 15 perccel iszok, és étkezés után közvetlen már nem.

Amit 1 hét után észrevettem:

  • jó közérzet – sokkal jobban, és könnyebbnek éreztem magam;
  • jó emésztés (a pajzsmirigy betegségem miatt mindig problémám volt);
  • hidratáltabb, jobb minőségű bőr;
  • ahogy ittam a vizet, napról napra többször kívántam inni vizet, azaz egyre többször víz ivására vágytam, így már nem kellett jelzést beállítani a mobilomon, nehogy elfelejtsek inni!!!

A neten sok helyen azt írják, hogy 7,5-1 liter vizet igyunk egyszerre – szerintem ez tágítja a gyomrot, amit személy szerint én nem szerettem volna, hiszen több étellel lakik jól az ember, illetve az egyszerre sok víz ivásával kimossuk a szervezetünkből azt is, amit nem szeretnénk (többek között a só pótlására is szükség van ilyenkor) – számomra fő a fokozatosság!

A tapasztalatomat írtam le, de mindenki járjon el belátása szerint! Mindenki egyedi, és mindenkinek saját magának kell kitapasztalni, mi, hogyan adja meg a kívánt eredményt!